29 Eylül 2015 Salı

Gelecege Yolculuk

Zamanda Yolculuk           Yıllar boyunca zamanda yolculuk ile ilgili bir sürü film yapıldı.Çoğunda da insanlar bir alet yardımıyla geçmişe veya geleceğe kolayca gidebiliyordu.Ancak işin aslı bu değil.Öncelikle zamanın ne olduğunu nasıl işlediğini; hıza ve yerçekimine göre yavaşlayıp hızlanabildiğini hatta onun var olmadığı yerler olduğunu bilerek zaman yolculuğunu düşünmeye başlayabiliriz.

        Herşeyden önce Albert Einstein zamanın nasıl birşey olduğunu "İzafiyet Teorisi" ile açıklamıştır.Ancak okullarımızda fizik konuları içinde fazla üstüne düşülmediği için insanların bu teori hakkında fazla bir bilgisi yoktur.Bu teoride basitçe ışık hızına yaklaştıkça zamanın yavaşladığı öne sürülmüştür.Kısacası bir uzay aracı düşünelim.Bu aracın içinde seyahat eden insanlar olduğunu ve bu aracın ışık hızına çok yakın bir hızda gittiğini varsayalım.( Çok yakın diyorum çünkü hiç bir madde ışık hızında seyredemez.Işık hızında seyredebilen şey enerjidir.Yani bir madde ışık hızına ulaşırsa saf enerjiye dönüşür.) Bu hızda yapılan tahmini 1 aylık yolculukta uzay aracı ve içindekiler normal olarak 1 ay geçirmiş olacaklar ancak ; uzay aracı seyahati bitirdiğinde normal zaman bizler için 50 sene ilerlemiş olacaktır ve o uzay aracı kendisi için zamanı yavaşlatarak bir nevi zaman yolculuğu yapmış olacaktır. Bu konu hakkında biraz kafa yorduktan sonra ilerki yazılarda bunun hakkında daha detaylı ve derin bilgiler üzerine konuşacağım...

(Yukarıdaki resim hemen hepimizin bildiği "Geleceğe Dönüş" filminden bir karedir.Bir bilim adamının DeLorean'ı zaman makinesine dönüştürüp zamanda yolculuk etmesini anlatmaktadır.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder