Yaradılıs Nasıl Olmus Olabilir?
Kutsal kitaplarda Adem ve Havvanın ilk insanlar olduğu ve biz insanoğlunun ilk örneklerinin onlar olduğu yazar.Açıkçası benim de görüşüm bu yöndedir.Ancak Bir tane Adem birtane de Havva'nın olması biyolojik çeşitliliği biraz imkansız kılmaktadır.Ayrıca İnsan da evrimleşmiş bir varlıktır.Homosapien olana kadar bir sürü evrim geçirdiğimiz bugün arkeolojik bulgular ve bunlara dayanılarak yapılan deneylerde kanıtlanmıştır.E peki evrim vardır demek inançsız insanlara ait bir laftır? Daha önceki yazılarımda bahsettiğim gibi İslamiyet dinini anlamak ve yorumlamak bilimsel olarak düşünüldüğünde çok daha anlamlı ve desteklenebilir bir hal alıyor.Kutsal kitabımızda Adem ile Havva'nın ilk insanlar olarak yaratıldığından bahsediliyor ama bu yaradılışın nasıl bir süreçten geçtiği; başka Adem ve Havva'ların başka kıtalarda veya bölgelerde yaratılıp yaratılmadığı söylenmemiştir.Bana kalırsa evrim de yaradılışın çok büyük bir parçasıdır.Allah her şeyi bir düzene göre yaratmıştır.Aklımıza gelen herşeyi yoktan varetme ve vardan yoketme gücü olmasına karşı evrenimizde herşey fizik yasalarına göre gerçekleşir yoksa yaşamın pek bir anlamı kalmazdı.Yani Adem ile Havva'nın bir anda yaratılması gibi bir düşünce kesinlikle düşünmekten yoksun boş bir insanın düşüncesi olabilir.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder