Kader Teorisi

           Şimdi anlatacaklarım birebir benim teorim değil ama bugüne kadar dinlediğim ve araştırdığım bazı konulardan bir çıkarım yaparak kaderin aslında ne olabileceğini anlatacağım.

           Aslına bakarsanız ben inancı çok kuvvetli olan bir insanım fakat kesinlikle inandığım şeylerden biri de bilimi ne kadar çok anlarsak inanç ile ilgili konuları da o kadar güzel kavrayabiliriz.Kader veya kadercilik, Allah'ın bizim için yazdığı bir senaryoyu bizim yaşamamız gibi yalnış bir düşünce ile insanları sürekli "kaderimizde varsa zaten olur" gibi bir düşünceye itiyor ve insanları hayatlarında yapmaları veya yapmamaları gereken bir çok şeyi yanlış yapmaya sevk ediyor.Zaman kavramını biraz anladığımızda, zamanın izafi olduğunu kavradığımızda ve zamanın sadece evrende olduğunu çözdüğümüzde kaderin de ne olduğunu görebiliriz.Açıkçası benim düşüncem Allah evreni yarattı ve çoğu şeyi akışına bıraktı.İsterse istediği gibi yönlendirir bizi orası kesin ama ozaman yaşamamızın bir anlamı kalmazdı.Allah'ın zamanın yaratıcı olduğunu düşünürsek geçmiş, gelecek ve şimdiki zaman orada yaşanmıyor.Hatta Allah'tan önce ne vardı, Allah ne zaman-nasıl var oldu gibi sorular sorulabiliyor ama zamanın olmadığını varsayarsak Allah hep vardı ve ondan öncesi gibi bir durum söz konusu değil.Bizim düşünce şeklimiz zamanla bağlı olarak herşeyin geçmişini ve geleceğini düşünerek işlemektedir.Bu yüzden bu tip konuları düşünürken insanın aklı fazlasıyla karışmaktadır ve bu da oldukça normaldir.O yüzden bazı şeylerin varlığını bazı kavramların yokluğunda anlamaya çalışmak çok akılcı olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder